5 exemple de strategii de afaceri (și de ce este important să aveți una)
Aceste strategii de afaceri sunt un instrument puternic pentru a vă ajuta să vă atingeți obiectivele de afaceri, definind metodele și tacticile pe care trebuie să le luați în cadrul companiei dvs. Strategia de afaceri vă ghidează, de asemenea, multe dintre deciziile dvs. organizaționale, cum ar fi angajarea de noi angajați. Crearea unei strategii de afaceri care să corespundă viziunii pe care o aveți pentru compania dvs. necesită timp și dezvoltare.
În acest articol, vom discuta ce este o strategie de afaceri și de ce este importantă, componentele unei strategii de afaceri și 5 exemple de strategii de afaceri pentru a vă ajuta să generați idei pentru propria companie.
De ce este importantă o strategie de afaceri?
Există mai multe motive pentru care o strategie de afaceri este importantă pentru organizații, printre care:
Planificare:
O strategie de afaceri vă ajută să identificați pașii cheie pe care trebuie să-i urmați pentru a vă atinge obiectivele de afaceri.
Puncte tari și puncte slabe:
Procesul de creare a unei strategii de afaceri vă permite să identificați și să evaluați punctele tari și punctele slabe ale companiei dvs., astfel încât să puteți crea o strategie care să vă optimizeze punctele forte și să compenseze sau să elimine punctele slabe.
Eficiență:
O strategie de afaceri vă permite să alocați eficient resurse pentru activitățile dvs. de afaceri, ceea ce vă face automat mai eficient. De asemenea, vă ajută să vă planificați în avans termenele limită, să alocați roluri de locuri de muncă și să rămâneți pe drumul cel bun pentru obiectivele proiectului.
Control:
Crearea unei strategii de afaceri vă oferă mai mult control asupra alegerii tipurilor de activități care vă vor ajuta în mod direct să vă atingeți obiectivele, precum și vă permite să evaluați cu ușurință dacă activitățile dvs. vă apropie de obiectivele dvs.
Avantaj competitiv:
Identificând un plan clar pentru cum vă veți atinge obiectivele, vă puteți concentra pe valorificarea punctelor forte, folosindu-le ca un avantaj competitiv care face compania dvs. unică pe piață.
Componentele unei strategii de afaceri
Există șase componente cheie ale unei strategii de afaceri. Ei includ:
- Viziunea și obiectivele de afaceri .O strategie de afaceri este menită să vă ajute să vă atingeți obiectivele de afaceri. Cu o viziune pentru direcția afacerii, puteți crea instrucțiuni clare în strategia de afaceri pentru ceea ce trebuie făcut și cine este responsabil pentru finalizarea fiecărui pas.
- Valorile de bază . O strategie de afaceri îi ghidează pe directori de nivel superior, precum și pe departamente, despre ceea ce ar trebui și nu ar trebui făcut, în conformitate cu valorile de bază ale organizației. Ajută pe toată lumea să rămână pe aceeași pagină și cu aceleași obiective.
- Analiza SWOT SWOT reprezintă puncte tari, puncte slabe, oportunități și amenințări. Această analiză este inclusă în fiecare strategie de afaceri, deoarece permite companiei să se bazeze pe punctele sale forte și să le folosească drept avantaj. De asemenea, face compania conștientă de orice puncte slabe sau amenințări.
- Tactică Multe strategii de afaceri articulează detaliile operaționale pentru modul în care ar trebui realizată munca pentru a maximiza eficiența. Oamenii responsabili de tactici înțeleg ce trebuie făcut, economisind timp și efort.
- Planul de alocare a resurselor O strategie de afaceri include unde veți găsi resursele necesare pentru a finaliza planul, cum vor fi alocate resursele și cine este responsabil pentru acest lucru. În acest sens, veți putea vedea unde trebuie să adăugați mai multe resurse pentru a vă finaliza proiectele.
- Măsurare Strategia de afaceri include, de asemenea, o modalitate de a urmări rezultatele companiei, evaluând performanța acesteia în raport cu obiectivele stabilite înainte de lansarea strategiei. Acest lucru vă ajută să rămâneți pe calea respectării termenelor și obiectivelor, precum și a preocupărilor bugetare.
5 exemple de strategie de afaceri
1. Vindeți mai multe produse
Unele organizații se concentrează pe vânzarea de produse suplimentare aceluiași client. Vânzarea încrucișată funcționează bine pentru companiile de furnizare de birouri și bănci, precum și pentru comercianții cu amănuntul online. Prin creșterea cantității de produs vândute per client, puteți crește dimensiunea medie a coșului. Chiar și o mică creștere a dimensiunii coșului poate avea un impact semnificativ asupra profitabilității, fără a fi nevoie să cheltuiți bani pentru a dobândi mai mulți clienți noi.
2. Cel mai inovator produs sau serviciu
Multe companii, în special în domeniul tehnologiei sau al spațiului auto, se disting prin crearea celor mai moderne produse. Pentru a utiliza acest lucru ca strategie de afaceri, va trebui să definiți ce va însemna „inovator” pentru organizația dvs. sau cum sunteți inovator.
3. Creșteți vânzările de produse noi
Unelor companii le place să investească în cercetare și dezvoltare pentru a inova în mod constant, chiar și cu produsele lor de succes. Acest tip de strategie implică introducerea de noi produse pe piață și produse actualizate care sunt capabile să țină pasul cu tendințele.
4. Îmbunătățiți serviciul pentru clienți
Aceasta poate fi o strategie de afaceri bună dacă afacerea dvs. a avut probleme cu furnizarea de servicii pentru clienți de calitate. Unele companii și-au construit chiar o reputație puternică pentru că au un serviciu excepțional pentru clienți. De obicei, companiile au o problemă într-un anumit domeniu, astfel încât o strategie de afaceri axată pe îmbunătățirea serviciului pentru clienți va avea de obicei obiective care se axează pe lucruri precum asistență online sau un centru de apel mai eficient.
5. Înclinarea unei piețe tinere
Unele companii mari cumpără sau fuzionează concurenți pentru a încolți o piață tânără. Aceasta este o strategie comună utilizată de companiile Fortune 500 pentru a obține un avantaj pe o piață nouă sau în creștere rapidă. Achiziționarea unei noi companii permite unei companii mai mari să concureze pe o piață în care anterior nu avea o prezență puternică, păstrând în același timp utilizatorii produsului sau serviciului.