Cum schimb furnizorul de energie si gaz?
Autoritatea Națională de Reglementare în Energie ( ANRE) a anunțat la începutul acestui an, că prelungesc perioada în care consumatorii casnici pot încheia contracte de furnizare pentru energie și gaz pe piață liberă, până pe dată de 31.03.2021.
După cum spun statisticile, 90% dintre consumatorii casnici care au fost contactați de către un operator, nu au știut ce este piata liberă/piața reglementată . Aceștia nu înțeleg cum li se pot schimbă contractele de energie și gaz.
Pe scurt, cu toții suntem pe piață reglementată și plătim, în plus, taxele impuse de către ANRE. Până pe data de 31 Martie, consumatorii casnici au dreptul să treacă de pe piață reglementată pe piață liberă. Asta înseamnă că puteți să alegeți cele mai bune oferte la energie si gaz pentru locuința dumneavoastră. Dacă nu doriți să intrați pe piața liberă și rămâneți cu același contrat, se pregonizeaza că prețurile vor fi mai mari cu 13-26% la facturile primite.
Pentru persoanele ce doresc să între pe piața liberă, există niște pași simpli pe care trebuie să îi urmați pentru a va efectua procedura online.
Pașii pentru schimbarea furnizorului de energie si gaz :
1. Discuția cu un operator
Dat fiind faptul că trăim într-o perioada în care contactul fizic, între persoane, nu este tocmai recomandat, furnizorii va oferă posibilitatea să completați procedura de schimbare de contract, ONLINE!
O să fiți contactat de un operator telefonic de la diferiți furnizori pentru a va prezenta cea mai bună ofertă pe care o au, în funcție de zona în care locuiți. Acesta este o discuție informativă și totodată prietenească, iar operatorii sunt acolo să va ajute cu orice informații despre toate ofertele disponibile.
2. Acordul datelor personale
Primul pas pentru a avea garanția schimbării furnizorului este oferirea acordului pentru furnizarea datelor cu caracter personal. Orice operator este obligat să va informeze și să va ceară acordul pentru confidențialitatea datelor dumneavoastră. Dacă nu auziți o frază precum ” Sunteți de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal” nu trebuie să continuați procedura.
Dacă ați completat un formular ce are acordul GDPR deja integrat, operatorul care va contactat pe urmă completării nu mai este obligat să va spună acea frază deoarece deja v-ați dat acordul.
3. Actele necesare pentru procedură
Dacă v-ați hotărât să semnați contractul pe urma discuției cu operatorul respectiv, procedura poate diferenția de la furnizor la furnizor, însă actele necesare sunt aceleași. Este nevoie, în primul rând, de Cartea de Identitate ce este principalul act de care aveți nevoie. După care este necesară: o factură de la Energie sau Gaz (să nu fie mai veche de 12 luni) și un act de spațiu sau de proprietate pentru a face dovada că dumneavoastră sunteți proprietarul acelui punct de consum.
4. Ultimul acord
După ce noul contract va fi completat cu ajutorul operatorului telefonic, veți primi pe email contractul generat, iar în fucție de furnizor și un link de confirmare a contractului. După ce a-ți confirmat vă puteți bucură de nouă oferta pe care ați primit-o !
Sperăm că aceste informații v-au fost utile și dacă doriți să va schimbați furnizorul de Energie și Gaz, accesați formularul atașat aici.
1 Comment
[…] sunteți nesiguri de calitatea serviciilor furnizorului actual, puteți citi aici un articol despre schimbarea furnizorului de Energie Electrică si Gaz […]
Comments are closed.